”Vi ville skapa uppmärksamhet runt vår privatleasingprodukt MINI TO GO. För 2 495 kr i månaden får du en MINI Sport Lane inklusive Chilipaket. Något som vi tycker är värt att uppmärksamma”, säger Andreas Gerdén, Marknadschef på MINI Financial Services.
På ganska kort varsel producerade vi ett event bestående av heldagsbesök i de städer där MINI har återförsäljare, där syftet dels var att sprida information om produkten, men också boosta MINI TO GO som produkt både internet och externt..
Vi annonserade i sociala medier arrangerade en tävling på Instagram som gick ut på att man skulle fånga MINI på bild och sedan sprida vidare till sina följare. Vi syndes och hördes på gator och torg genom att ha specialframtagna handtag (TO GO) på biltaken samt spela en för eventet nyproducerad musikjingel. Man tävlade om en helg med MINI samt ett antal MINI-produkter.
Turnén pågick mellan 15 oktober och 26 oktober, med stopp i åtta städer där återförsäljarna finns.
Malmö 15-16 okt
Halmstad 17 okt
Göteborg 18-19 okt
Stockholm 21-22 okt
Norrköping 23 okt
Linköping 24 okt
Jönköping 25 okt
Trollhättan 26 okt